“1. Geleneksel Körler Sağırlar Ödül Töreni”

Mustafa Demirkanlı
7484 Görüntülenme

Sevgili Can konuyu özetlemiş aslında. Ben yine de Yavuz Pak’a verdiğim sözü tutmak adına Yeni Tiyatro Dergisi’nin ödül mekanizmasını, tabii tiyatrocu arkadaşların katkılarıyla nasıl berhava ettiğini özetlemeye çalışayım.

Önce iki örnek:

Anadolu Medya Ödülleri, çok tartışıldı çok da dalga geçildi. Yılın İletişim Ödülü, İletişim Başkanı Fahrettin Altun’a verildi. Ödül alacaklar listesinde açıklanan Hadi Özışık ve Veyis Ateş, Sedat Peker’in gazabına uğradığı için son anda listeden atılmışlar. Ödül kategorileri her yıl değişiyor, daha doğrusu kişiye göre kategori icat ediliyor. Bu ödülün saygınlığını düşünebiliyor musunuz?

İkinci örnek: “Uluslararası Başarı Ödülleri”nde “Yılın En İyi Hukuk İnsanı” seçilen bir avukatın “Avukat-Hakim-Savcı Tüm Hukukçular Omuz Omuza!” grubunda yukarıdaki fotoğrafı paylaşması üzerine 150 civarında yorum yapılmıştı, tamamı olumsuz tepkilerden oluşan, çokça da dalga geçilen bir paylaşımdı. Bir ajansın uydurduğu, muhtemelen belli bir ücret karşılığı yapılan piar çalışması olduğu çok açık olan ama “ödül” olarak anılmaya çalışılıyor. Bu ödülün saygınlığını düşünebiliyor musunuz?

Bu iki örnekte yer alanların yüzü kızarmış mıdır bilemiyorum ama okuyucunun yüzünün kızardığı kesin.

Gelelim bizi ilgilendiren konuya…

Yayın Yönetmeni Yavuz Pak; “Anılara tiyatrodaki ödüllerle başladın, kendi köşende Yeni Tiyatro Dergisi’nin biri 8’incisi, diğeri 2’ncisi olan ödüllerini değerlendirsene.” dedi. Ben de: “Olur” dedim. Demez olaydım, saatlerdir kategorilere ve ödül dağıtılanlara bakıyorum, neresinden tutsam elimde kalıyor. Ödül listesinde çok sevdiğim, çok değer verdiğim arkadaşlarım da var. Onları kırmadan nasıl becereceğim bu değerlendirmeyi, bilmiyorum.

Yeni Tiyatro Dergisi 8. Emek ve Başarı Ödülleri’nde 62, yazıyla atmış iki ödül mevcut, 2. Uluslararası Yeni Tiyatro Dergisi Emek ve Başarı Ödülleri’nde ise 66, yazıyla atmış altı ödül, toplamda 128, yazıyla yüz yirmi sekiz ödül, dile kolay “128 ödül.” Bu ödülün saygınlığını düşünebiliyor musunuz? 

Öncelikle, 2’ncisi verilen ödülün neresi “uluslararası” diye bir soru sordular mı ödülü alan arkadaşlar? Sanmıyorum.

Şaban Ol’a, Fide Köksal’a, Kamil Kellecioğlu’na (Hollanda, Yunanistan, Almanya) ödül verilmesi, o da masa başından, bir ödülü uluslararası yapar mı? Ayrıca, jüride yer alan arkadaşlara; “ödül vermeden önce bu oyunları izlediniz mi?” diye sorsam ayıp etmiş olur muyum? Ayıp olur tabii, onun için şimdilik sormuyorum.

Ama, “Yılın Yönetmeni” seçildiği için mutlu olan arkadaşlara, çok sevinme aynı ödüllerde senden başka 7 Yılın yönetmeni daha var desem heveslerini kırmış olur muyum? Hevesleri kırılmasın, üşenmedim saydım tam 25 kategoride 25 Yılın Oyuncusu var. (Kadın, erkek, genç yaşlı, umut veren vs.)

Morali bozulması gereken bence ödül alamayan yönetmenler, oyuncular olmalı.

İnsana sormazlar mı?

“Tiyatroda Kadın Hakları Özel Proje ‘Performans’ Ödülü”,
“’Özel Tiyatrolar Girişimi’ Emek Ödülü”,
“En İyi Mapping Uygulaması Ödülü”,
“Özel Tiyatro En İyi Çıkış Ödülü”,
“Etkinlik Ödülü”,
“Festival Ödülü”,
“Yeni Nesil Tiyatro Ödülü”,
“Pandemide Tiyatro Özel Ödülü” benzeri bir kategori oluşturamadınız mı? Baksanıza akla ziyan bir kategori bile oluşturulmuş: Yılın Genel Sanat Yönetmeni. Adrese teslim ihaleler gibi.

Anılardaki yazımda da dikkat çekmiştim, (https://tiyatrodergisi.com.tr/mustafa-demirkanli-yazdi-mustehzi-bakislar-altindaki-oduller/) sezon açmadan, oyun sahnelemeden, kendisine ödül vermek için kategori oluşturulan ilk ve tek Genel Sanat Yönetmeni. Sonrasında Murat Atak aradı, uzun uzun konuştuk, kızmış da… Bu ödül reklammış, bunun neresi yanlışmış… “İlke ne olacak?” dedim… “Öyle değerlendirmiş Seçici Kurul” dedi, kesinlikle haklı… İlke meselesini Seçici Kurul’a sormak gerekir ama onların da çok bilgisi olduğunu sanmıyorum. Liste daha önce yayımlandığında Murat Atak, Alanya Şehir Tiyatrosu’nun bir oyunuyla Yılın Yönetmeniydi, kesmemiş olacak ki onu atıp JÜRİ ÖZEL ÖDÜLÜ (YÖNETMEN) – Murat Atak, ‘Aslolan Hayattır’ (Mersin Büyükşehir Belediyesi Şehir Tiyatrosu) eklenmiş. Bu da yetmemiş: YILIN TİYATRO EKİBİ – Mersin Büyükşehir Belediyesi Şehir Tiyatrosu Oyuncuları. Biri bana açıklayabilir mi? Mersin B.B. Şehir Tiyatrosu, Murat Atak yönetiminde kaç oyun üretti, tamamı kaç kez sahnelendi? Bu oyunları hangi jüri üyeleri izledi?

Yerel yöneticilere dağıtılan ödüller ortalığa saçılmış durumda. İnsanın aklına hemen “bir ilan rica etsek mi?”sorusu gelmiyor değil!

Son sorum da Seçici Kurulların değerli üyeleri olan “Mustafa İri, Prof. Dr. Sema Göktaş, Prof. Dr. Erhan Tuna, Hacer Akbaba, Şule Kazgan’a”… “Yeni Tiyatro Dergisi’nin yine Eylül ayı sonunda açıklayacağı 2. Anadolu Emek ve Başarı Ödülleri için Anadolu Ödülleri jürisi Anadolu’nun her köşesinde çalışmalarını sürdürüyor.” diye belirtmiş Erbil Göktaş. Yani; Adana, Alanya, Amsterdam, Ankara, Antalya, Atina, Bursa, Denizli, Diyarbakır, Eskişehir, Frankfurt,  İstanbul, İzmir, Kocaeli, Konya, Kütahya, Mersin, Samsun, Şanlıurfa ve Tarsus’ta. 

Seçici Kurul’un değerli üyelerine çok net olarak soruyorum: Pandemi koşullarında, tiyatroların kapalı olduğu bir dönemde bu kentlerden hangilerinde, hangi oyunları izlediniz? Tiyatronun namusu adına bu soruya tek tek yanıt vermenizin, saygınlığınız açısından gerekli olduğunu düşünüyorum. Sessiz kalacağınızı da biliyorum tabii…

Sözün özü, yerel yönetimlerle ilan ilişkisi kurmak adına, dergiye abone yapmak ya da dergi satmak için 128 kategori icat edip bir kısmını yukarıda belirttiğim gibi akıl almaz kategoriler oluşturmak, daha doğrusu ödül verilecek kişiyi belirleyip kategori oluşturmak; tiyatroya, ödül mekanizmasına inanılmaz zararlar vermekte.

Bunu ödül alanlar gömüyor mu? Bu duruma göz yuman Seçici Kurul üyeleri görmüyor mu? İçlerine nasıl sindiriyorlar?

Yeni Tiyatro Dergisi yöneticileri hem kendi saygınlığınıza daha f azla zarar vermemek hem de ödül mekanizmasını bu kadar kirletmemek için bir an önce ödül yapınızı gözden geçirmenizi salık veririm. Seçici Kurul üyelerinin de bulundukları konumu değerlendirmelerinde yarar olduğunu düşünüyorum. İzlemeden, daha da ötesi sahnelenmemiş oyunlara ödüller verilirken sizlerin adı kullanılıyor. Hiç rahatsız olmuyor musunuz?

Anlatmaya çalıştıklarımı daha somutlaştırmak için her iki ödülün kategorilerini aktarıyorum, meraklısı göz atabilir.

Yine de ödül verenler rahatsız değilse, ödül alanlar rahatsız değilse, kimse sunulanı sorgulamak istemiyorsa, bu yazıyı yazılmamış sayın.

 

*****

Yeni Tiyatro Dergisi 8. Emek ve Başarı Ödülleri

Onur Ödülleri

1. Nevra Serezli

2. Ediz Hun

3. Oya Başar

4. Özen Yula

Emek Ödülleri

1. Oktay Kaynarca

2. Tanju Cılızoğlu (Tiyatro Dergiciliği Özel Ödülü)

3. Esra Ülger

4. Aydın Sigalı (KBBŞT Genel Sanat Yönetmeni)

5. Vahap Seçer (Mersin Büyükşehir Belediye Başkanı)

6. Dr. Haluk Bozdoğan (Tarsus Belediye Başkanı)

Prof. Dr. Özdemir Nutku ‘Bilim ve Sanat’ Ödülü

Prof. Dr. Metin Balay

‘Özel Tiyatrolar Girişimi’ Emek Ödülü

Kerem Yılmaz (1001 Sanat)

Yılın Genel Sanat Yönetmeni

Murat Atak (Mersin Büyükşehir Belediyesi Şehir Tiyatrosu)

Jüri Özel Ödülleri

1. Nazan Kesal (Yaralarım Aşktandır)

2. Sahibinden Kiralık (Okan Urun-MelisTezkan) Biriken

3. Handan Delipınar-SelçukDelipınar (Evlilikte Ufak Tefek Cinayetler) Tiyatro Merdiven

4. Kâmuran Akkor (Kelebekler Özgürdür) KATS Sahne

5. Fikret Urucu (Uçmak ‘Hezarfen Ahmed Çelebi’) İstanbul Devlet Tiyatrosu

En İyi Yapım

Lüküs Hayat (Ankara Devlet Tiyatrosu)

En İyi Yapım (Komedi/Müzikal)

Lillian’ın İtirafları (Tiyatro Dünyası Oyuncuları)

En İyi Yönetmen

Kayhan Berkin (Hipokrat-Kreutzer Sonat-Lampedusa)

En İyi Yönetmen (Komedi/Müzikal)

Paşhan Yılmazel (Dejavu) 1001 Sanat

En İyi Kadın Oyuncu

Bergüzar Korel (Kızlar ve Oğlanlar) Tiyatro Craft

En İyi Kadın Oyuncu (Komedi/Müzikal)

Suzan Acun İlhan (İşgüzar Bir Tekerrür) Tiyatro Fora

En İyi Erkek Oyuncu

Selçuk Yöntem (Amedeus) Çolpan İlhan-Sadri Alışık Tiyatrosu

En İyi Erkek Oyuncu (Komedi/Müzikal)

Serkan Aydın (Evlilik Düeti) Tiyatro Dünya Oyuncuları

Yardımcı Rolde En İyi Kadın

Damla Karaelmas (Kazanova) Bakırköy Belediye Tiyatroları

Yardımcı Rolde En İyi Erkek

Nuri Gökaşan (Ağaçlar Ayakta Ölür) Tiyatro Kare

Yardımcı Rolde En İyi Kadın (Komedi/Müzikal)

Ayumi Takano (Dejavu) 1001 Sanat

Yardımcı Rolde En İyi Erkek (Komedi/Müzikal)

Sefa Zengin (İkinin Biri) Tiyatro Sahnekârlar

Umut Veren Kadın Oyuncu 

Ezgi Erarslan (Orijinal Günahlar) Gestus

Umut Veren Erkek Oyuncu

Cengiz Orhonlu (Kelebekler Özgürdür) KATS Sahne

En İyi Dekor Tasarımı

Meltem Severcan (İkinin Biri) Tiyatro Sahnekârlar

En İyi Kostüm Tasarımı

Janset Kaplan (Amanvermez Avni) İBBŞT

En İyi Işık Tasarımı

Yakup Çartık (Kaçış 3: Kıyamete Çağrı (İstanbul Devlet Tiyatrosu),  Tuhaf Bir Miras Hikâyesi (Bakırköy Belediye Tiyatroları)

En İyi Müzik

Gökhan Şeşen – İlhan Şeşen (İki Efendinin Uşağı) İBBŞT

En İyi Hareket Düzeni (Koreografi)

Özge Midilli (Ay, Carmela!) İBBŞT

Yılın Tiyatro Ekibi

Ekip Kafile         (Onu Bir Su Birikintisine Atsan İki Günde Parmaklarının Arası Yüzgeç Gibi Deri Bağlar)

Yılın Dramaturgu

Selen Korad Birkiye (Uçmak ‘Hezarfen Ahmed Çelebi’) İstanbul Devlet Tiyatrosu

Yılın Oyun Yazarı

Erdi Işık (Hipokrat-On Saniye)

Ahmet Erinanç Türkçe’ye Katkı Ödülü

Bülent Usta (Bay Z) İstanbul Devlet Tiyatrosu

En İyi Uyarlama Ödülü

Ayça Abana (Veronika’nın Dünyası) Tiyatro Kılçık

Yeni Tiyatro Teşvik Ödülü

Hakan Gürbey

Özel Tiyatro En İyi Çıkış Ödülü

Gölge (Atlas Tiyatro Araştırmaları)

En İyi Çıkış Yapan Kadın Oyuncu 

Sezen Keser (Dansöz) Mek’an

En İyi Çıkış Yapan Erkek Oyuncu

Cengiz Eşiyok (On Küçük Zenci) Tiyatro Ak’la Kara

Yılın Performansı

Ergin Düzgün (Akademiye Rapor) Altsanat

En İyi Müzikal Performans Kadın

Ceylan Yılmaz (Bana Amy De – AmyWinehouse) Tiyatro Keyfi

En İyi Müzikal Performans Erkek

Savaş Alp Başar (Bana Amy De – AmyWinehouse) Tiyatro Keyfi

Seyfi Dursunoğlu StandUp Ödülü

Kaan Sekban

En İyi Oyun Fotoğrafı

Orhan Cem Çetin – Saygın Serdaroğlu (Kapıların Dışında) Yolcu Tiyatro

Sanata Katkı Ödülleri

Fatih Küçük (İstanbul Sanat Ofisi)

Hüseyin Çömlek (Kağıthane Halk Eğitimi Merkezi Müdürü)

Erkan Pektemek  (Kağıthane HEM, Seramik Sanatçısı)

Serkan Aydın (Kağıthane HEM Tiyatro Eğitmeni)

Mekân – Etkinlik Ödülleri

Muhammet Uzuner – Arzu Gamze Kılınç (CAS)

Dilek Tora (Toy İstanbul)

Yurdaer Okur (Entropi Sahne)

Eraslan Sağlam (Tatavla Sahne)

Petek Kırboğa – Muharrem Uğurlu (Asmalı Sahne)

***

2. ULUSLARARASI YENİ TİYATRO DERGİSİ EMEK VE BAŞARI ÖDÜLLERİ

ULUSLARARASI ONUR ÖDÜLÜ – David Mamet

KURUMSAL KATKI VE EMEK ÖDÜLÜ – Hülya Muratlı (İ.B.B.Ş.T.)

JÜRİ ÖZEL ÖDÜLÜ (YÖNETMEN) – Murat Atak, ‘Aslolan Hayattır’ (Mersin Büyükşehir Belediyesi Şehir Tiyatrosu)

JÜRİ ÖZEL ÖDÜLÜ (YÖNETMEN ve DRAMATURG) – Hasan Ocakoğlu, ‘Sen Vatan, Ben Gurbet’ (Şanlıurfa B.B.Ş.T.)

JÜRİ ÖZEL ÖDÜLÜ (YÖNETMEN) – Volkan Çetinkaya ‘Tarla Kuşuydu Juliet’ (Bursa D.T.)

JÜRİ ÖZEL ÖDÜLÜ  – Niyazi Kocadağ, (Şanlıurfa Büyükşehir Belediyesi Kültür ve Turizm Daire Başkanı)

JÜRİ ÖZEL ÖDÜLÜ – Bengi Özdülger (Mersin B.B.Ş.T.)

JÜRİ ÖZEL ÖDÜLÜ – Hasan Kollez, Taranta Babu’ya Mektuplar (Antalya)

JÜRİ ÖZEL ÖDÜLÜ – Terör (BKGM Burç Kültür ve Gösteri Merkezi- Bursa)

JÜRİ ÖZEL ÖDÜLÜ – Baba (Antre Sanat Sahne – Antalya)

JÜRİ ÖZEL ÖDÜLÜ (YAZAR ve OYUNCU) – Kadri Özcan, ‘M-0028’ (Ankara)

SANATA KATKI ÖDÜLÜ – Zeynel Abidin Beyazgül, (Şanlıurfa Büyükşehir Belediye Başkanı)

SANATA KATKI ÖDÜLÜ – Erkan Cilak, Ayvalık Belediyesi Kültür Müdürü

SANATA KATKI ÖDÜLÜ – Rota Sanat Merkezi (Alanya)

EMEK ÖDÜLÜ – Ozan Özdemir (Denizli)

EMEK ÖDÜLÜ – Ferhat Turgut (Şanlıurfa)

EMEK ÖDÜLÜ – Yakup Akkanat (Konya)

EMEK ÖDÜLÜ – Şaban Ol ‘Theater Rast’ (Amsterdam-Hollanda)

EMEK ÖDÜLÜ – İbrahim Vehbi Atabay (Kütahya)

EMEK ÖDÜLÜ – Ali Hocalar (K.K.T.C.)

EMEK ÖDÜLÜ – Hasan Gökhan Olcay (Bornova)

EMEK ÖDÜLÜ – Hakan Alkan (Samsun)

EMEK ÖDÜLÜ – Uğur Çınar (Diyarbakır)

EMEK ÖDÜLÜ – Mahmut Topçu (Kocaeli)

TİYATROYA KATKI ÖDÜLÜ – Alternatif Tiyatro (İzmit)

PANDEMİDE TİYATRO ÖZEL ÖDÜLÜ – Mesafeli Kabare (Kocaeli B.B.Ş.T.)

PANDEMİDE TİYATRO ÖZEL ÖDÜLÜ – D.T. Kamyon Tiyatro

ULUSLARARASI MÜZİKAL PERFORMANS ÖDÜLÜ – Fide Köksal ‘Ommata Dakromena’ (Yunanistan)

ULUSLARARASI TİYATRO EMEK VE JÜRİ ÖZEL ÖDÜLÜ – Kamil Kellecioğlu (Tiyatro Frankfurt)

EĞİTİM ÖZEL ÖDÜLÜ – Atatürk Üniversitesi, GSF, Sahne Sanatları Bölümü 30.yıl 

ETKİNLİK ÖDÜLÜ – Eftal Gülbudak-Ümran İnceoğlu, Taylıeli Şenliği

FESTİVAL ÖDÜLÜ – Ethos Tiyatro Festivali (Ankara)

TİYATRODA KADIN HAKLARI ÖZEL PROJE ‘PERFORMANS’ ÖDÜLÜ – Sevinç Gediktaş (Ben Anadolu) ADANA D.T.

DİGİTAL TİYATRO ÖDÜLÜ – İstanbul Büyükşehir Belediyesi Şehir Tiyatrosu (İ.B.B.Ş.T.)

EN İYİ ÇEVİRİ ÖDÜLÜ – Bilge Koloğlu (Kafesten Bir Kuş Uçtu)

YENİ TİYATRO DERGİSİ TEŞVİK ÖDÜLÜ – Erdal Ozan Metin

EN İYİ MAPPING UYGULAMASI – Emrah Aşkın ‘Sen Vatan, Ben Gurbet’ (Şanlıurfa B.B.Ş.T.)

AHMET ERİNANÇ TÜRKÇEYE KATKI ÖDÜLÜ – Pervin Ünalp, ‘Geç Kalanlar, Kuaförde Bir Gün’ (Denizli B.B.Ş.T.)

YILIN DRAMATURGU –  Canan Kırımsoy, ‘Kafkas Tebeşir Dairesi’ (Alanya Belediye Tiyatrosu)

EN İYİ IŞIK TASARIMI – Cafer Yiğiter, ‘Macbeth’ (Kocaeli B.B.Ş.T.)

EN İYİ KOSTÜM – Gökçe Şener, ‘Kafkas Tebeşir Dairesi’ (Alanya B.T.)

EN İYİ DEKOR – Rabia Kip, ‘Macbeth’ (Kocaeli B.B.Ş.T.), Anıl Ateş Işık, Ayrılık (Odunpazarı Belediye Tiyatrosu)

EN İYİ OYUN MÜZİĞİ – Tolga Çebi, ‘Kadife Çiçekleri’ (Antalya B.B.Ş.T.) 

EN İYİ HAREKET DÜZENİ – Cihan Yöntem, ‘Macbeth’ (Kocaeli B.B.Ş.T.)

YENİ NESİL TİYATRO EKİBİ – Karma Sahne (SAMSUN)

YILIN TİYATRO EKİBİ – Mersin Büyükşehir Belediyesi Şehir Tiyatrosu Oyuncuları

ÇOCUK OYUNU YAZARLIK ÖDÜLÜ – Özen Rodop, ‘Papağan Kaçtı’ (Ankara D.T)

EN İYİ ÇOCUK OYUNU – Kalbimin Sevgili Gözü (Alanya Belediye Tiyatrosu)

UMUT VEREN ERKEK OYUNCU (AYDIN ARIT) – Poyraz Deniz Genç, ‘Moira’nın Gece Döngüsü’ (İzmir D.T.)

UMUT VEREN KADIN OYUNCU (PROF.DR.HÜLYA NUTKU) – Zeynep Dilara Saydam, ‘Kara Fatma’ (K.B.B.Ş.T.)

YARDIMCI ROLDE EN İYİ ERKEK, KOMEDİ – Murathan Sefa Olgun, ‘Kamyon, Seksen Günde Dünya Gezisi’ (Denizli B.B.Ş.T.)

YARDIMCI ROLDE EN İYİ KADIN, KOMEDİ – Selver Kılıç, ‘Başroldeki Kadınlar’ (Diyarbakır D.T.)

YARDIMCI ROLDE EN İYİ ERKEK, DRAM – Ufuk Aşar, ‘Macbeth’ (K.B.B.Ş.T.)

YARDIMCI ROLDE EN İYİ KADIN, DRAM – Birke Muratal Doğan, ‘Kafkas Tebeşir Dairesi’ (Alanya B.T.)

EN İYİ ERKEK OYUNCU, KOMEDİ – Oğuzhan Çıplakoğlu, ‘Kamyon, 39 Basamak, Seksen Günde Dünya Gezisi’ (Denizli B.B.Ş.T.)

EN İYİ KADIN OYUNCU, KOMEDİ – Eda Aydınlı, ‘39 Basamak, Seksen Günde Dünya Gezisi’ (Denizli B.B.Ş.T.)

EN İYİ ERKEK OYUNCU, DRAM – Ömer Burak Ünal, ‘İkinci Dereceden İşsizlik Yanığı’ (Odunpazarı B.T.)

EN İYİ KADIN OYUNCU, DRAM– Beyza Ergezer Şahin, Cansu Sabetrasekh, Simge Defne, ‘Kadife Çiçekleri’ (Antalya B.B.Ş.T.)

YILIN PERFORMANSI, ERKEK – Murat Çapar, ‘Ezop’ (Tarsus B.T.)

YILIN PERFORMANSI, KADIN – Handan Ekici, ‘Lotus’ (Diyarbakır Ş.T.)

YÖNETMEN ÖDÜLÜ (HALDUN TANER) – Mustafa Uzman, ‘Mavi Kuş’ (Konya B.B.Ş.T.)

YÖNETMEN ÖDÜLÜ (HAŞMET ZEYBEK) – Nihat Çapar, ‘Ezop’ (Tarsus B.T.)

YILIN YÖNETMENİ ÖDÜLÜ – Yunus Emre Bozdoğan, ‘Kafkas Tebeşir Dairesi’ (Alanya B.T.), ‘Kafesten Bir Kuş Uçtu’ (İzmir D.T.), ‘Macbeth’ (K.B.B.Ş.T.)

EN İYİ GELENEKSEL TÜRK TİYATROSU YAPIMI – ‘Mucit Karagöz’ Tiyatrocular Derneği Tiyatrosu, Geleneksel Türk Tiyatrosu Ekibi (Kütahya)

EN İYİ MÜZİKAL – ‘Zamazingo’ (Odunpazarı Belediye Tiyatrosu)

EN İYİ YAPIM, KOMEDİ – ‘Takıntılar’ (Antalya B.B.Ş.T.)

YILIN YAPIMI (PROF. DR. ÖZDEMİR NUTKU) – ‘Ezop’ (Tarsus Belediye Tiyatrosu)

1

Benzer Yazılar

Bu web sitesi size daha iyi bir performans sunmak için cookie kullanmaktadır. kabul edin Devamını Oku