Belgesel Film ve Oyun Yaratıcılarına Özel: Kundura DocLab’e Başvurular Başladı

editor

Beykoz Kundura’nın belgesel sinema ve belgesel tiyatro yönetmenlerine yönelik hazırladığı proje ve kapasite geliştirme platformu Kundura DocLab’e başvurular başladı. Bu yıl ikincisi yapılacak program, Türkiye’nin yanı sıra Ortadoğu, Balkanlar ve Güney Kafkasya bölge ülkelerinden yönetmenleri yeni projeleriyle birlikte İstanbul’da bir araya getirecek. 22-27  Nisan 2024 tarihleri arasında Beykoz Kundura’da gerçekleşecek Kundura DocLab, katılımcılara bir hafta boyunca, çağdaş ve disiplinlerarası bir yaklaşımla ortak araştırmalar yapma şansı sunacak. Başvuruların 23 Şubat’a dek süreceği ve toplam 12 projenin seçileceği platformun jürisi, yapımcı Dilek Aydın, araştırmacı, akademisyen ve küratör Gurur Ertem, yönetmen ve küratör S. Buse Yıldırım ve mimar, sanatçı ve araştırmacı Yelta Köm’den oluşuyor. Seçilen yönetmenlere özel proje ve kapasite geliştirme atölyelerinin yanı sıra seyirciye açık gösterimler ve sanatçı konuşmalarının da gerçekleşeceği Kundura DocLab programı bu yıl da, dramaturg Aljoscha Begrich ve yaratıcı sinema yapımcısı Bruni Burres’in danışmanlığında hazırlanıyor. Başvurular ve ayrıntılar beykozkundura.com’da.

Beykoz Kundura’nın belgesel sinema ve belgesel tiyatro yönetmenlerine özel hazırladığı proje ve kapasite geliştirme platformu Kundura DocLab için başvurular beykozkundura.com adresinde başladı. Bu yıl ikincisi yapılacak ve 22-27  Nisan 2024 tarihleri arasında Beykoz Kundura’da gerçekleşecek Kundura DocLab, Türkiye’nin yanı sıra Ortadoğu, Balkanlar ve Güney Kafkasya bölge ülkelerinden belgesel yönetmenlerini, yeni projeleriyle İstanbul’da bir araya getirecek.

Araştırma odaklı çalışan yönetmenlere açık

Sinema ve tiyatro pratiğini buluşturarak, katılımcılara bir hafta boyunca, çağdaş ve disiplinlerarası bir yaklaşımla ortak araştırmalar yapma şansı sunacak Kundura DocLab, kurmaca dışı hikâye anlatımında uluslararası sanatsal işbirlikleri ve ilhâm verici metodolojiler geliştirmeyi amaçlıyor. Araştırma odaklı çalışan tüm film ve tiyatro yönetmenlerine açık olan platform, kurmaca dışı hikâye anlatımında uluslararası sanatsal işbirlikleri ve ilhâm verici metodolojiler geliştirmeyi amaçlıyor.

Belgesel sanatının üretim sürecindeki metodolojilerin derinlemesine geliştirilmesinin yanı sıra, hikâye anlatma sanatındaki kaynakların farklı katmanlarda görülmesine odaklanan Kundura DocLab, kurmaca dışı hikâye anlatımının özünü keşfederek hem sorguluyor ve bugünün tanımlarını tartışıyor hem de yeni yaklaşımlar yaratmanın mümkünlüğünde ‘başka bir dünya’nın yollarını arıyor.

Seyirciye açık programlar da olacak

Katılımcılara bir hafta boyunca kapsamlı bir deneyim sunacak Kundura DocLab programı, İtalyan dramaturg Aljoscha Begrich ve Amerikalı sinema yapımcısı Bruni Burres’in danışmanlığında hazırlanıyor. Seçilen yönetmenlere özel proje ve kapasite geliştirme atölyelerinin yapılacağı programda ayrıca, Kundura Sinema ve Kundura Sahne’de seyirciye açık gösterimler ve sanatçı konuşmaları da olacak. Bu yıl, Lübnanlı tiyatrocu, oyun yazarı ve görsel sanatçı Rabih Mroué’nin “Riding on a Cloud” ve “Make Stop Smoking” adlı performansları Türkiye’de ilk kez seyirciyle buluşurken, Gürcü asıllı Fransız belgesel sinemacı Nino Kirtadze’nin filmlerinden bir seçki de Kundura Sinema’da gösterilecek. Programda ayrıca Seiba Anlatı Merkezi’nden hikâye anlatıcısı, eğitmen, yazar Nazlı Çevik Azazi’nin de atölyeleri gerçekleşecek.

12 proje seçilecek

Kundura DocLab’in ikinci edisyonunun jürisi, yapımcı Dilek Aydın, araştırmacı, akademisyen ve küratör Gurur Ertem, yönetmen ve küratör S. Buse Yıldırım ve mimar, sanatçı ve araştırmacı Yelta Köm’den oluşuyor. Jürinin sinema ve tiyatro alanından seçeceği toplam 12 belgesel projesi, 11 Mart 2024 tarihinde açıklanacak.

Başvurular 23 Şubat’a kadar

22-27 Nisan 2024 tarihleri arasında ikincisi düzenlenecek Kundura DocLab’e başvurular, 23 Şubat Salı günü Türkiye saatiyle saat 18:00’e dek beykozkundura.com adresinden yapılabilecek. Seçilen projeler ise, 11 Mart 2024 tarihinde Beykoz Kundura’nın web sitesinde ve sosyal medya hesaplarından duyurulacak.

Beykoz Kundura

Yalıköy, Süreyya İlmen Cd. No:1, 34820 Beykoz/İstanbul

BEYKOZ KUNDURA

WEB | FACEBOOK | INSTAGRAM | X/TWITTER | YOUTUBE

KUNDURA SİNEMA & SAHNE

FACEBOOK | INSTAGRAM | X/TWITTER

KUNDURA HAFIZA

WEB | E-POSTA | INSTAGRAM | X/TWITTER

pastedGraphic_1.png

beykozkundura.com/DocLab

Başvurular: 8 Ocak-23 Şubat 2024

Seçilen projelerin duyurulması: 11 Mart 2024

Ön Hazırlık Buluşması: 22 Mart 2024

Kundura DocLab: 22-27 Nisan 2024 @Beykoz Kundura

Kültür Sanat Direktörü: S. Buse Yıldırım

Yönetici: B. Ada Kıral

Koordinatör: İzlem Oktay

Program Danışmanları: Aljoscha Begrich, Bruni Burres

Jüri: Dilek Aydın, Gurur Ertem, S. Buse Yıldırım, Yelta Köm

Farklı metodolojilerin ve perspektiflerin iç içe geçtiği, fikirleri ve yaratıcı unsurları kullanarak deneyler yaptığımız Kundura DocLab, sanatçıları belgesel sanatının sınırlarını keşfetmeye davet eden bir proje ve kapasite geliştirme programıdır. Bu uluslararası program Mayıs 2023 tarihinde ilk kez sinema veya tiyatro belgesel yönetmenlerini bir araya getirdi. Davet ettiği farklı eğitmenlerle her sene düzenli olarak kurgulanan program, farklı ülkelerden farklı hikâyelerin ve yaratıcı zihinlerin buluşmasına alan açıyor. Bu, araştırma odaklı çalışan tüm film ve tiyatro yönetmenlerine açık bir platformdur. Sinema ve tiyatro arasındaki bağın gücüne inanıyoruz ve hikâye anlatımının yaratım sürecindeki benzeşen unsurları, örtüşen yenilikçi yönlerini keşfederek bu iki disiplin arasında bir köprü kurmayı hedefliyoruz. Kundura DocLab, belgesel yaratıcılarının eşit bir noktada buluşarak, ortak sanatsal yaratım süreçlerini paylaşabilecekleri ve sanatçıların yaratıcı dünyalarını besleyip, sanatçı kimliklerini zenginleştirebilecekleri bir yapı inşa eder. Tüm bu süreç kapsamında aslında kurmaca dışı hikâye anlatımının özünü keşfederek hem sorguluyor ve bugünün tanımlarını tartışıyor hem de yeni yaklaşımlar yaratmanın mümkünlüğünde ‘başka bir dünya’nın yollarını arıyor. Kundura DocLab, kurmaca dışı hikâye anlatımında sanatsal işbirliği ve araştırma metodolojileri geliştirmek amacıyla, film ve tiyatro pratiğindeki araştırma sürecinin önemine dikkat çekiyor. Program her katılımcının; kendi iç dünyasına dönerek yaratıcı kaynaklarını keşfetmesini, belli bir dramaturjik akışla kurgulanmış ve estetik araştırmaya yönlendiren soruların peşi sıra gitmesini ve yaratma süreçlerindeki dirençlerinin bir nebze de olsa hafiflemesini hedefliyor. Belgesel sanatının üretim sürecindeki metodolojilerin derinlemesine geliştirilmesinin yanı sıra, hikâye anlatma sanatındaki kaynakların farklı katmanlarda görülmesine odaklanıyor.

Detaylı bilgi ve sorularınız için: kunduralab@beykozkundura.com

Program Danışmanları

ALJOSCHA BEGRICH: 1977 yılında Belgrad’da doğdu. Berlin, Buenos Aires ve Mexiko City’de sanat tarihi, felsefe ve kültürel çalışmalar eğitimi aldı. Rimini Protokoll ile 2010 yılında başlayan ve hâlâ devam eden işbirliklerinde, “Remote X, “Granma – Trombones from Havana” gibi projelerde çalıştı. 2014-2020 yılları arasında Maxim Gorki Theatre Berlin’in dramaturgluğunu yaptı ve Ersan Mondtag, Oliver Frljic, Lola Arias and the Center for Political Beauty gibi sanatçı ve kolektiflerle çalıştı. Ayrıca Berliner Herbstsalon Festivali’nin ikinci ve üçüncü edisyonlarında görev aldı. 2020’den beri Ruhrtriennale’de dramaturgluk yapmaktadır.

BRUNİ BURRES: 25 yılı aşkın bir süredir kültür sanat ve insan hakları ile sosyal adaletin kesiştiği noktada yenilikçi projeler geliştirme ve yürütme konusunda kanıtlanmış bir tanınırlığa sahip tutkulu bir liderdir. Yönetici, yapımcı, kaynak geliştirme uzmanı, medya eğitimcisi ve sosyal medya danışmanıdır. Sundance Film Enstitüsü’nün Belgesel Film Programı’nın baş danışmanlarındandır; bireysel sanatçılar ve kuruluşlarla uluslararası çalışmalarını stratejilendirir ve derinleştirir. 2008’den beri Greenhouse Documentary programının mentorlüğü ve ortaklığını yaptı, hâlen Greenhouse ekibinin kurucu üyeleriyle birlikte, gelişmekte olan Orta Doğu ve Kuzey Afrikalı film yapımcıları için uluslararası bir ortak yapım girişimi olan Close-Up’ın ortağı ve eğitmenidir. Doc Society’s Good Pitch’in danışmanıdır. 1991-2008 yılları arasında, aynı zamanda kurucu ortağı olduğu Human Rights Watch Film Festivali’nin direktörlüğünü yaptı. Bruni, 2015 Cannes Film Festivali’nde En İyi Belgesel Ödülü’nü kazanan “Beyond My Grandfather Allende”nin ortak senaristi ve yürütücü yapımcısı; 2016 New York Film Festivali’nde prömiyerini yapan Mohamed Siam imzalı “Whose Country?” filminin ortak senaristi ve yapımcısıdır.

Kundura DocLab Jürisi

DİLEK AYDIN: Film yapımcısı Dilek Aydın, sırasıyla Boğaziçi Üniversitesi, İstanbul Bilgi Üniversitesi ve Karlsruhe Sanat ve Tasarım Yüksek Okulu’nda okudu. Bir süre Almanya’da yaşadıktan sonra Türkiye’ye döndü ve sinema endüstrisinde çalışmaya başladı. 2017 yılında Heimatlos Films’i kurdu. Venedik Uluslararası Eleştirmenler Haftası Büyük Ödül sahibi “Hayaletler” (2020) ve Visions du Reel Burning Lights Yarışması’nda açılan uzun belgesel “Mimaroğlu”nun (2020) yapımcılığını ve Uluslararası Amsterdam Belgesel Festivali (IDFA) Luminous yarışmasında açılıp Seyirci Ödülü’nü alan “Mavi Kimlik”in (2022) ortak yapımcılığını yaptı. Halihazırda post-prodüksiyon aşamasında olan “Buradayım, İyiyim” adlı uzun kurmacanın yapımcılığını yapmaktadır.

GURUR ERTEM: Uluslararası alanda araştırmacı, akademisyen ve küratör olarak çalışmaktadır. Disiplinlerarası çalışmaları; kültürel sosyoloji, sosyal ve politik teori ve performans çalışmaları alanlarını kapsamaktadır. Ertem, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi (Dans Bölümü) ve Boğaziçi Üniversitesi’nde (Sosyoloji Bölümü) eğitmenlik görevlerinin yanı sıra somatik eğitim uygulayıcısıdır. Akademie Schloss Solitude’da Beşeri Bilimler Bursiyeri ve The Institute for Critical Social Inquiry’de Hannah Arendt Semineri Bursiyeriydi. Son zamanlarda, Berlin Free Üniversitesi’nde Alexander von Humboldt Vakfı Doktora Sonrası Araştırma Bursiyeri olarak çalışmalar yaptı. Ertem, 2006-2014 yılları arasında Alman Dans Platformu 2020’de jüri üyeliği ve iDANS İstanbul Çağdaş Dans ve Performans Festivali’nin küratörlüğünü yaptı. Şu anda sanat, sosyal bilimler ve beşeri bilimler alanlarında araştırma yapmak için kurulmuş, kar amacı gütmeyen bir girişim olan Bimeras Berlin gGmbH’nin yönetmenidir. Yakın tarihli yayınları arasında şunlar yer almaktadır: “Promises and Pitfalls of ‘Political’ Curating in Live Arts” (On Curating, Ocak 2023), “Covid-19 Protests and the Performative Force of Untruth: Some Arendtian Intimations” (Performance Research Journal, Ekim 2022); “The Object of My Inquiry” (Curating Dramaturgies, ed. Peter Eckersall ve Bertie Friedman, Routledge, 2021).

YELTA KÖM: Mimar, sanatçı ve araştırmacı Yelta Köm, toplumsal ve politik meseleleri tartışmak için mimari, sanatsal ve mekânsal pratikleri bir araya getirir. Çalışmaları çoğunlukla çevrenin algısı, şehrin imgesi, neoliberal dönüşümler, doğa ve teknoloji arasındaki gerilim ve kolektif hareketlerden esinlenir. Köm’ün metodoloji ve malzemesi her projede çeşitlilik gösterir ve başkalarıyla işbirliği pratiğinin elzem bir parçasını oluşturur. Yeryüzü şekilleri, teknoloji, mekâna ve komüne dair eleştirel bakış açılı pratikler, kentsel ve veriye dair gözetim metodolojileri, mimari teknoloji, haritalandırma sistemleri, sözlü ve sinematografik hikâye anlatımı ile temsil tekniklerinin sorgulanması, pratiğinin temel bileşenlerindendir. Köm, halen Bauhaus Weimar Üniversitesi Mimarlık Fakültesinde, Görsel Temsiliyet Pratikleri ve Politikaları kürsüsünde çalışmakta ve TU Delft’in ev sahipliği yaptığı Topological Atlas projesinde araştırmacı olarak görev yapıyor. Mimarlar, kentsel planlamacılar ve kentliler arasında demokratik ve işbirlikçi tasarım süreçlerini mümkün kılan, İstanbul merkezli bir kâr gütmeyen organizasyon olan Herkes İçin Mimarlık’ın eş kurucularındandır. 2018’deki Venedik Mimarlık Bienali’nde Türkiye Pavyonu’nda sergilenen Vardiya sergisinin yardımcı küratörüdür. İstanbul Tasarım Bienali’ne farklı projelerle birkaç defa katılan Köm, 2016 yılında İstanbul Modern’de açılan ve mimari kültürü konu edinen “Caution! Slippery Ground” sergisinin küratörlüğünü üstlendi. Gazete, süreli yayın ve kitaplar için akademik, bilimsel ve popüler kültür arasında değişen çeşitli metinler kaleme aldı. 2015-2019 yılları arasında Studio Tomàs Saraceno ve Aerocene Foundation ile aktif işbirlikleri yürüttü. Türkiye’nin güneydoğu bölgesindeki farklı uzamsal ölçeklere odaklanan Arazi kolektifinin üyelerinden olan Köm, Füsun Onur’un 59. Venedik Bienali’nde Türkiye Pavyonu’nda gerçekleşen “Evvel zaman içinde…” sergisinin tasarımını yaptı.

S. BUSE YILDIRIM: İstanbul merkezli yönetmen ve küratör. 2015’ten beri film ve performans alanında küratörlük yapıyor ve görsel antropoloji yöntemlerini kullanarak yürüttüğü araştırmalarla belgesel filmler çekiyor. Yaratıcı sektöre ve farklı kültürlere duyduğu ilgiyle, 2007’de Brighton’da sanat ve tasarım alanında okudu. Güncel sanatı keşfettikçe kurama yöneldi ve Goldsmiths Londra Üniversitesi’nin Görsel Kültür bölümünde, Kuramsal Sanat Tarihi alanında lisans eğitimini tamamlayarak çeşitli sergileme projelerinde çalıştı. Film ve video üzerine yoğunlaşma isteği onu Paris’e götürdü; Paris ESEC Sinema Okulu’nda belgesel yönetmenliği alanında ikinci lisans eğitimini tamamladı. Sözlü tarih alanında birçok çalışmaya ön ayak olarak etnografi pratiğini deneyimlediği dönemde Berlin Freie Universität’te Görsel ve Medya Antropolojisi alanında yüksek lisans eğitimini tamamladı.  Yönetmenliğini yaptığı “Il l’appelera la légère” (2014), “Ah” (2017), “Circa” (2017), “Warehouse” (2018), “I Am Fiction / I Am Fantasy – Ben Kurguyum” (2019), “Ghostly” (2020) adlı kısa filmleri Royal Anthropological Institute, German (Göttingen) Ethnographic, EthnoKino Bern gibi etnografik film festivallerinde ve konferans programlarında gösterildi. 2012’den beri, birebir hayalini kurduğu Beykoz Kundura’nın kültür sanat kimliğini kurguluyor. 2015’te Beykoz Kundura’nın sözlü tarih ve arşiv projesi Kundura Hafıza girişimini hayata geçiren Yıldırım, aynı yıl kurduğu Lita Yapım Evi kapsamında çeşitli görsel-işitsel projeler tasarlıyor, etnografik pratikler üzerinden kendi film/video projelerini gerçekleştiriyor. Kundura Sahne ve Kundura Sinema’nın kültür sanat yöneticiliğini ve küratörlüğünü yürüten Yıldırım, hazırlıklarını yürüttüğü yeni araştırmasında deniz okuryazarlığını keşfediyor. 

Benzer Yazılar

Bu web sitesi size daha iyi bir performans sunmak için cookie kullanmaktadır. kabul edin Devamını Oku