23. İstanbul Tiyatro Festivali’nden öğrencilere son dakika sürprizi!

editor
1,9K Okunma

İstanbul Kültür Sanat Vakfı (İKSV) tarafından Koç Holding Enerji Grubu Şirketleri Aygaz, Opet ve Tüpraş sponsorluğunda 13 Kasım’da başlayan 23. İstanbul Tiyatro Festivali tüm hızıyla devam ediyor. İstanbul Tiyatro Festivali eş sponsorları Aygaz, Opet ve Tüpraş’ın desteğiyle 3 yıldır devam eden öğrenci biletleri kampanyasına yaptıkları ek destekle festival kapsamındaki 1.000 bilet daha 15 TL’den satışa sunulacak.

Öğrenciler, 22 Kasım Cuma 10:30’dan itibaren sadece İKSV Ana Gişe’den Aygaz-Opet-Tüpraş’ın ek desteği ile 15 TL’ye 1.000 bilet daha satın alabilecek.1 Aralık’a kadar devam edecek 23. İstanbul Tiyatro Festivali’nde yurtdışından 12, Türkiye’den 16 olmak üzere 28 tiyatro, dans ve performans topluluğunun 78 gösteriminin yanı sıra Yeditepe’nin desteğiyle gerçekleşen Öğrenme ve Gelişim Programı kapsamında okuma tiyatroları, söyleşiler, atölye çalışmaları ve ustalık sınıfları gibi tamamı ücretsiz yan etkinlikler de gerçekleştiriliyor. 23. İstanbul Tiyatro Festivali’ndeki oyun kapasiteleri değişkenlik gösterdiği için müsait oyunların bilgisini Ana Gişe’den öğrenilebilecek. 

Öğrenci biletleri haricindeki 23. İstanbul Tiyatro Festivali biletleri, Biletix satış kanallarından ve hizmet bedelsiz olarak ana gişe İKSV’den (10.00-18.00 saatleri arasında) ve etkinliklerden iki saat önce, etkinlik mekânlarında açılan gişelerden satın alınabilir. Lale Kart üyeleri festival süresince de biletlerini %25’e varan indirimlerle alabilirler.

23. İstanbul Tiyatro Festivali Devam Ediyor

Yevgeni Onegin

22 Kasım Cuma saat 20.00 – Zorlu PSM Turkcell Sahnesi 

Çağdaş Rus edebiyatının ‘kurucu ismi’ kabul edilen Puşkin’in yedi senede tamamladığı eşsiz eseri Yevgeni Onegin, Vaktangov Tiyatrosu yapımı ve Rimas Tuminas’ın yönetiminde, Angelica Cholina’nın hazırladığı etkileyici bir koreografiyle sahneye çıkıyor. Büyük Rus yazar kendi hayal kırıklıklarına tutkun Yevgeni, düşlerinin peşinden koşan Lenski ve Rus kadınının tüm özelliklerini taşıyan sevecen Tatyana’yı bu yapıtta bir araya getiriyor. Adomas Jacovskis imzalı sahne ve Maria Danilova’nın elinden çıkan kostüm tasarımıyla bütünleşen Yevgeni Onegin, Rus kültürüne minnet duyan bir anne ve bu kültürü halk öyküleriyle ona aktaran bir dadıyla büyüyen Puşkin’in çocukluğundan aklında kalanları içine yerleştirdiği bir eser. Gerçek ile hayal gücünün hayranlık uyandıran bir koreografiyle seyirciye sunulduğu bu görkemli oyun ENKA Vakfı gösteri sponsorluğu Rus Sahne Sanatları Festivali Golden Mask’ın değerli işbirliğiyle 22 Kasım tarihlerinde, saat 20.00’de Zorlu PSM Turkcell Sahnesi’nde olacak.  

Ionesco Dosyası

22 Kasım Cuma saat 20.30 ve 23 Kasım Cumartesi saat 15.00 ve 20.30 – DasDas

Théâtre de la Ville tarafından uyumsuz tiyatronun büyük ismi Ionesco’nun metinlerinden cesurca uyarlanmış Ionesco Dosyası, yönetmen Emmanuel Demarcy-Mota’nın yaratıcı gözünden festival seyircisiyle buluşacak. Théâtre de la Ville bu kez Ionesco’nun Jack ya da Boyun Eğme, İki Kişilik Hırgür, Kel Şarkıcı, Ders gibi oyunlarından uyarlanmış bir gösteriyle bu büyük isme saygılarını sunuyor. Varolmaktan duyulan korku, topluluk olma hali, yalnızlık, konuşma ve başkasını duymama gibi Ionesco’nun sert mizahında dile getirdiği; varlığa dair kaygının bedenlere kavuştuğu etkileyici bir yorumla, yedi oyuncunun, ele alınan metinler üzerine yaptığı özgür doğaçlamalardan doğan Ionesco Dosyası Instıtut Francais İstanbul’un değerli işbirliğiyle festivalde. 

Kaldırım Serçesi

23 Kasım Cumartesi 20.30 ve 24 Kasım Pazar 18.00 – Caddebostan Kültür Merkezi

Sadece sesiyle değil; hayata, sokağa, müziğe ve aşka olan tutkusuyla da ölümsüzleşmiş ikonik müzik kadını Edith Piaf’ın yaşam öyküsünü Altıdan Sonra Tiyatro yapımında, başarılı oyuncu Tülay Günal’ın yorumuyla izleyeceğiz. Kaldırımda doğmuş, yoksulluk ve hastalıklarla boğuşmuş küçük bir kızın dünyayı sarsan bir efsaneye dönüşmesinin, hayatı müthiş bir tutku ve cesaretle kucaklamasının hikâyesi Yiğit Sertdemir’in yetkin rejisi ve Yiğit Özatalay’ın müzikal düzenlemeleriyle sahnede olacak. Kaldırım Serçesi, eseri kaleme alan Başar Sabuncu’ya ve ismi, 1982’deki yorumuyla Edith Piaf ile özdeşleşen Gülriz Sururi’ye bir saygı duruşu niteliğinde.

İran Konferansı

23 Kasım Cumartesi saat 20.30 – Zorlu PSM Turkcell Platinum Sahnesi

Moskova’nın en iddialı sahnelerinden birinin ününü başarıyla taşıyan Theatre of Nations yeni bir tür ve yorumla selamlıyor seyircileri. Ivan Vyrypaev’in kaleme aldığı İran Konferansı, güncel Ortadoğu meselesine farklı bir bakış sunuyor. Oyunda Danimarka’nın en iyi beyinleri, sözde İran sorununu tartışmak ve bir sonuca varmak için Kopenhag’daki bir konferansta toplanmıştır, karşılarında ise önde gelen aydınlar ve halk vardır. Başbakan, bir askeri gazeteci, bir papaz ve Nobel Ödüllü İranlı bir şair de dahil olmak üzere dokuz konuşmacı, insan hakları, tanrı ve maneviyat hakkında çıkarsamalarda bulunur. ‘Gerçek’ aktörlerin bizleri herhangi bir şey hakkında nasıl ikna edebileceğini parlak ve çarpıcı monologlarla tartıştığı İran Konferansı, Viktor Ryzhakov yönetiminde 23 Kasım tarihinde saat 20.30’da Rus Sahne Sanatları Festivali Golden Mask’ın değerli işbirliğiyle Zorlu PSM Turkcell Platinum Sahnesi’nde sahneleniyor.

Bak Sen!

23 Kasım Cumartesi 20.30 ve 24 Kasım Pazar 15.00 – Arter

Sanatçılar Talin Büyükkürkciyan, Tolga Tüzün ve Hazal Döleneken kendi yarattıkları masallardan yola çıkarak, önceden kurguladıkları gerçek dışı bir evrende buluşuyor. Performans, Büyükkürkciyan ve Tüzün’ün “bu dünyada bugün yaşamanın ne demek olduğu” fikri üzerine yazdığı yedi soyut masalı içeriyor. Bak Sen!; dans, ses ve görsel sanatların birbiriyle etkileştiği, koreografik temelli bir doğaçlama.

Sahibinden Kiralık 

26 Kasım Salı 20.30 ve 29 Kasım Cuma 15.00, 20.30 – Toy İstanbul

Özen Yula’nın kaleme aldığı geçtiğimiz yıl festivalde okuma tiyatrosu olarak seyirciyle buluşan Sahibinden Kiralık, biriken’in yorumuyla sahneleniyor. Parkın sert ikliminde yaşanan, başına buyruk Simay ile parkın yenilerinden Adnan’ın hikâyesinin merkezde olduğu bir oyunda seyirci, büyük bir kentin ortasındaki sıradan bir parkta geceleri yaşanan olaylara tanık oluyor.  Zamansal sıçramalar içeren bir anlatıya performanslarıyla Meral Çetinkaya, Yusuf Sefaoğlu, Ozan Güçlü, Semi Sırtıkkızıl, Zeynep Su ve Ertuğrul Aytaç Uşun eşlik ediyor.

Yangınlar

27 Kasım Çarşamba ve 28 Kasım Perşembe 20.30 – Zorlu PSM Turkcell Platinum Sahnesi

Festival seyircisinin Yalnız oyunuyla tanıdığı günümüz Fransızca oyun yazımının en parlak isimlerinden, yazar, yönetmen ve oyuncu Wajdi Mouawad’ın Yangınlar’ı yönetmen Murat Daltaban’ın yorumuyla festivalde. Mouwad sinemaya da uyarlanmış bu en tanınmış eserinde, savaşın insan hayatını hiçleştiren yıkıcılığını bir aile üzerinden anlatıyor. 1975-1990 arasında yaşanan Lübnan İç Savaşı’nda geçen ana hikâye; tragedya, mitoloji ve 20’inci yüzyılın ikinci yarısında yaşanan, en önemli politik ve sıcak mücadelelerin coğrafyası Ortadoğu’nun yakın tarihini iç içe geçirmeyi başarıyor. Nilüfer Belediyesi Kent Tiyatrosu yapımı olan oyun Kanada’dan Lübnan’a, 70’lerden bugüne, bir anneden çocuklarına uzanan etkileyici bir kurguya sahip. Oyuncu kadrosu Adem Mülazim, Ayşe Gülerman, Barış Ayas, Batuhan Pamukçu, Gökhan Kum, Melisa İclâl Yamanarda, Mesut Özsoy, Oğulcan Arman Uslu, Oğuzhan Ayaz, Pınar Hande Kaplan ve Zeynep Çelik Küreş’ten oluşuyor. 

Kayıp Kimlik

28 Kasım Perşembe saat 20.30 – DasDas 

Marco Martins’in yönetiminde kurgu ve gerçeklik arasındaki sınırları yeniden keşfeden, hatıralarımıza odaklanan, film, tiyatro ve dans gibi disiplinleri bir araya getiren ve bizi bugünün dünyasının duygusal haritasına davet eden bir gösteri. Kayıp Kimlik çok sayıda bilinç ve bilinçdışı yansımanın iç içe geçtiği hatıralar deposu olarak iki bedeni sahnede buluşturuyor. Beatriz Batarda ve Romeu Runa’nın rol aldığı oyun, çocukluk anıları ve ebeveynlik ilişkilerinden geçerek aile hayatına dair bir dil yaratıyor. Arena Ensemble yapımı oyun 28 Kasım’da saat 20.30’da DasDas’ta.

Öyle Durdum Bekliyordum Geçmeyenler Köprüsünde / Kaçmış Evlatlar Ormanı

29 Kasım Cuma 18.30 – Sahne Beşiktaş

Ceren Ercan’ın daha önce yurt dışında sahnelenen iki kısa oyunu, Türkiye’de ilk kez seyirci ile buluşacak. Yazarın diğer oyunlarında da izine rastladığımız ortak temalar ekseninde yan yana gelen oyunlardan Kaçmış Evlatlar Ormanı, Almanya’da gerçekleşen Macbeth Over Europe adlı proje kapsamında 2016’da kaleme alınmıştı. Oyun, Shakespeare’in Macbeth metninde yalnızca bir sahnede görünen Fleance’ın peşinden ormana dalarak onun izini sürüyor. Bugünün gölgesi ormana vururken Shakespeare’in sessiz karakteri, karanlık bir masalın diliyle konuşmaya başlıyor. Avrupa’nın sayılı oyun yazarlığı odaklı tiyatrolarından biri olan Barcelona’daki Sala Beckett Tiyatrosu için 2010’da yazılan Öyle Durdum Bekliyordum Geçmeyenler Köprüsünde ise otobiyografik öğeler öne çıkıyor. İzlanda’daki volkanik patlama nedeniyle Barcelona Havaalanı’nda üç gün boyunca mahsur kalan genç bir sanatçı kadının ekseninde ilerleyen oyun, yersiz-yurtsuzluğun köke dönüştüğü yerde geçmişle bugün arasında bir köprü kurmanın imkânını sorguluyor.

Daha da Beter ve Beter ve Beter Olacak Arkadaşım
29, 30 Kasım saat 20.30 – Caddebostan Kültür Merkezi 

Geniş kitleleri peşinden sürükleme gücüne sahip olan ‘hitabet sanatı’ üzerine kafa yormamızı sağlayacak bir performans: Daha da Beter ve Beter ve Beter Olacak Arkadaşım. Sahnede kelimelerin akışına takılan, kendini kaybeden bir hatip yaratan Lisbeth Gruwez, kendinden geçmiş bir hitabetin bedende temsil edilişinin dansını sergiliyor. Amerikalı muhafazakâr televizyon yıldızı Jimmy Swaggart’ın bir konuşmasından parçaları kullanan Gruwez başta arkadaşça ve sakince başlayan bu ritmi, ikna etme konusundaki zorlayıcı arzuya ve oradan da şiddete varan yolculuğuyla sergiliyor ve seyircisini büyüleyen bir performans sunuyor. Daha da Beter ve Beter ve Beter Olacak Arkadaşım, Flaman Kültür Bakanlığı’nın değerli işbirliğinde seyirciyle buluşacak

‘bir şey’
kedi kedi

1 Aralık Pazar 13.00-14.45 – MSGSÜ Çağdaş Dans ASD.

Genç dans sanatçısı Ekin Tunçeli, konsept ve koreografisi de kendisine ait olan performansı bir şey’de kendi kişisel yolculuğundan hareketle, ait olduğu jenerasyona ve büyük insanlık ailesine ait ‘bir şey’i, bir derdi; sahneye bedeniyle taşıyor. Sahnede, cinsiyetsiz bir bedene eşlik eden yok olmaya mahkûm objeler var; yok olmayan tek gerçek ise karşımızda duran beden. Yapılması gerekenlerle yapılmak istenenler, belirsizlik, buhran, kararsızlık gibi duygular arasında dolaşan bir beden.

kedi kedi, dans sanatçıları Su Güzey ve Evrim Akyay’ın performanslarıyla; bir hikâye anlatma derdinden çok, kendine özgü hareketsel ve performatif bir anlatma biçimi öneren, iki kişilik deneysel bir dans (performans) parçası. Performans seyirciyi, günlük dinamiklerden uzaklaşıp dansçıların yarattığı samimi ve eğlenceli atmosfere dahil olmaya davet ediyor. 


Temiz Şehir
30 Kasım Cumartesi saat 20.30 ve 1 Aralık Pazar saat 18.00 – Zorlu PSM Turkcell Platinum Sahnesi


Belgesel tiyatro dediğimizde ilk aklımıza gelen topluluklardan biri olan Rimini Protokoll ile çalışma fırsatı bulan ve dünyanın önde gelen festivallerinden davetler alan yönetmenler Anestis Azas ve Prodromos Tsinikoris Temiz Şehir’de göçmenlik meselesini “Daha iyi bir hayat mümkün mü?” sorusu üzerinden ele alıyor. 

Bir umutla Atina’ya gelen günlük hayatlarında temizlik işçiliği yapan beş kadından oluşan kadrosuyla Temiz Şehir, ‘temizlik’ ve ‘saflık’ kavramları üzerinden Yunanistan’a kadın göçünü, göçmen temizlikçi kadınların karşılaştığı sorunları ele alıyor. Temiz Şehir’de, gerçekçi bir bakış açısıyla sahneye taşınan hikâyeleri gerçek sahipleri aktarıyor. 

Benzer Yazılar

Bu web sitesi size daha iyi bir performans sunmak için cookie kullanmaktadır. kabul edin Devamını Oku