Dergimiz yazarı ve tiyatrocu Neslihan Ekim’in kaleme aldığı “Metamodernizm ve Tiyatro” kitabı Filtresiz Kitap tarafından yayımlandı.
Kitap Hakkında:
Tasarımcının rolünün değişkenliği temel meseleymiş gibi görünse de tiyatro sanatının “canlı” olma durumu bu yeni devinimlerin içinde tartışmaya açık. Seyircinin giyilebilir teknolojileri ile dijital bir tiyatro salonuna girip, metahumanların oynadığı bir Hamlet izlemesi fikri kulağa biraz fantastik gelse de teknolojinin evrimi bunu mümkün kılacak gibi gözüküyor. Peki biletlerini kripto tokenlerle aldığı tiyatro oyununu evinde tek başına yahut bir arkadaşı ile izliyor oluşu, tiyatronun sosyal formunu nasıl etkileyecek? Eğer hissedilebilir bir evrendeysek, yanımızda dünyanın her yerinden gelen seyircilerin varlığını hissetmek mesela? Yahut dil ile ilgili seçim yapabiliyor oluşumuzun getirdiği özgürlükler… Tiyatro oyunu hangi dilde oynanırsa oynansın biz kendi dilimizde izliyor olabileceğiz. Buraya kadar seyirci açısından sanatın tüketiminde konforlu bir alandaymışız gibi duruyor. Gelelim sanatçının konumuna…
(Tanıtım Bülteninden)
Kitabın Künyesi:
Format | :Kitap |
Barkod | :9786057191199 |
Yayın Tarihi | :2023-05-25 |
Yayın Dili | :Türkçe |
Orjinal Adı | :Metamodernizm ve Tiyatro |
Baskı Sayısı | :1.Baskı |
Sayfa Sayısı | :192 |
Kapak | :Karton |
Kağıt | :Kitap Kağıdı |
Boyut | :135 X 210 |