Kumbaracı50’nin 26 Nisan – 7 Mayıs haftası programı açıklandı. Program şöyle:
|
Bir mahalleden yola çıkılarak yazılmış ‘Tek Kullanımlık Hikaye’ oyununda, merceği kendimize de tutarak, kişisel kayıplardan gezegenin kaybına varan bir yolculuğu kara komik bir yerden anlatıyoruz. Melih, Cevdet ve Orhan; kendi dertlerine Dünya gezegeninin derdini de eklerler. Anlatmaya değer buldukları ortak hikayelerini bizimle paylaşırlar, belki herkesin bir umudu olur diye… Yazan: Volkan Çıkıntoğlu |
|
İstanbul’un farklı iki zamanında yaşanan sokağa çıkma yasağı günleri… İçinde ruhların, kalplerin durmadan yer değiştirdiği Çamlıca’da bir evin salonu… Komik ve içli bir ailenin, aynı salonda geçen bir kaç nesillik hikayesi… Elden ele dolaşan bir avuç fındığın dem tuttuğu, hafızanın zamanı parçaladığı, her bir parçanın tekrar tekrar çağırıldığı, nihayetinde her ihtimalin mümkün olduğu buluşmalar…Ve bu buluşmalara eşlik eden bir terennüm… “Söylenecek şey bazen öyle bir raddeye ulaşır ki fındığım, hangi kelimeyi koysan kifayetsiz kalır, işte orada şarkıya terennüm girer.” Yazan: Firuze Engin Oynayanlar:İpek Türktan, Tolga İskit |
|
Oyun, bir çağrı merkezinde geçiyor. “Hatırlatma Merkezi”nin şikâyet bölümünde, biri uzun zamandır çalışan, diğeri yeni işe başlayan iki kişinin gece vardiyası sırasında, çağrı sisteminde işler karışır. Buldukları çözümler ve cevaplar; gerilim ve mizahın iç içe geçtiği yüksek tempolu bir gece sonunda, onları çarpıcı bir gerçeğe ulaştırır. Yazan: Yiğit Sertdemir Oynayanlar: Gülhan Kadim, Yiğit Sertdemir |
|
”İlk kadehimi her zamanki gibi tüm yenilmişlere ve susturulmuşlara kaldırıyorum. Onlar sustu, ama biz onları hala duyuyoruz ve gölgelerde hikayelerini fısıldıyoruz.” Çember’in Anası, yenilmişlere ve susturulmuşlara adanmış tuhaf bir hikaye. Babil’de kendini kraliçe ilan eden ve Çember adını verdiği yeraltı gettosunda neşeyle hüküm süren Semiramis, Babil Kulesi’nin yıkıldığı gece Çember’de saklanarak halkını ve ailesini koruyabileceğini düşünmektedir. Fakat Semiramis için esas tehlike yıkılan Babil Kulesi değil, yüzleşilmemiş günahlardır. Yazan / Yöneten: Burçak Çöllü Oynayanlar: Ayşegül Uraz, Ceyda Akel, Gülhan Kadim, İbrahim Arıcı, Meriç Rakalar, Murat Kapu, Sevil Akı, Tolga İskit |
|
Kumbaracı50’de Pazar konserleri devam ediyor. Burçak Çöllü ve Yiğit Sertdemir’in birlikte hazırladıkları bir dinleti daha muhabbete dönüşüyor.. Geçtiğimiz yıllarda “Yıllar Geçse de Üstünden” ve “bAŞKa şarkılar” konserlerini kurgulayan ikili 2023’te “yoldaŞarkılar” adlı muhabbetli dinleti ile yeniden Kumbaracı50’de. Burçak Çöllü şarkıları düzenledi, Yiğit Sertdemir de topladığı hikayelerle dinletiye muhabbet katıyor. Şarkılara, konuklarla yapılan sohbetler de eşlik ediyor. Her dinletide yeni konuklar hem şarkılara hem de hikayelere ortak oluyor. |
William Shakespeare’in; aşkla, sihirle, doğayla, insanla ve perilerle dolu komedisi “Yaz Gecesi Rüyası”, Can Doğan’ın çevirisiyle ve bir Kumbaracı50 uyarlamasıyla seyirciyle buluşuyor. Aşkı gördüğü yerde aklı karışan gecelerin perisi Puck, “o” yaz gecesi dönümünde sebep olduğu her şeyi tekrar tekrar anlatmaya mecburdur. İbretlik nefis bir masal belki, ya da kocaman şahane bir yalan, hatta belki de ayarı bozuk müthiş bir rüya… Kim bilir? Cupid’in yayını alıp kaçan bir periden her şey beklenir. Siz istediğiniz yerden dinleyin, yeter ki aşkın peşinden gidiverin. Yazan: William Shakespeare Oynayanlar: Burcu Özhızalan, Ceyda Akel, Gizem Akdoğan, Gülhan Kadim, Sercan Gülbahar, Tuğra Can Bıçak, Yeşim Sarı |
|
“Herkes gitti. “Şu an gündüz mü yoksa gece mi? Yazan, Proje Tasarım: Meltem Gürlevik |
|
Aykırı doğalarına ve pozisyonlarına rağmen, gönüllü bir “anlatım” faaliyeti üzerinden bizlerle bağ kurmaya çalışan bu üç tuhaf ve kırılgan karakterin genele karışma çabası başarılı olacak mı? Bilemiyoruz. Ancak belki biraz da “belirli koşullar altında tuhaflaşmaktaki haklılığımız” üzerinde durmak istiyoruz. Postpandemik Cemiyet olarak, sizleri bizim de nasıl sonuçlanacağını bilmediğimiz bir sahneleme deneyimine davet ediyoruz. Yazan: Gamze Arslan Oynayanlar: Sinem Öcalır, Cenk Dost Verdi, Sanem Öge |
|
ÖYKÜ Yazan, Yöneten: İbrahim Arıcı |
|