Kumbaracı50’nin 24-31 Mayıs haftası programı açıklandı. 32 Mayıs’ta sezonu kapatacak olan Kumbaracı50’nin son hafta programı şöyle:
“Herkes birbirini öteki saydı. Ben herkesi kendim saydım. O saraydaki Babil Kralı ne yaptıysa ben de yaptım. Ama kral, yaptığı her şeyi kitabelere yazdırdı. Ben, yaptığım her şeyi unuttum.” Burçak Çöllü / Çember’in Anası |
|
#beyoğlundayız |
sezonumuz 31 Mayıs’ta kapanıyor… |
|
Sisteme dahil olup eşitlenmek isteyen, İşverenler, zengin halalar ya da kazı kazanlar, bize hakkımız olanı verir mi? Peki bu sistemin dışına çıkmadan eşitlik mümkün mü? Yazan: Jonas Hassen Khemiri Oynayanlar: Anıl Şafak Kaçar, Aygen Tezcan, Esra Erkuş, İsmail Sağır, Murat Altınışık, Selin Kitiş |
|
Sosyal ve ekonomik sınıfları birbirinden çok farklı iki kadının, toplumdaki yeri ve hayatlarının benzer noktaları üzerinden gelişen oyun, şaşırtıcı ve komik bir seyir izler. Kadının, hangi statüde olursa olsun, erkek zorbalığına maruz kaldığını vurgulayan bir oyun olan “Acı Kaybımız” adlı bu eğlenceli kara komedi, aynı zamanda kadınların içinde bulunduğu durumu bir kez daha gözler önüne seriyor. Yazan: Yunus Emre Gümüş Oynayanlar: Devrim Atmaca, Öykü Candanadam |
|
Sirkeci’den Halkalı’ya banliyo hattı boyunca yer alan duraklarda, bir kadından diğerine atlayan, birbirinin içine geçen kara komedi hikayeler. Birisi, kocası Mükerrem Bey’le ilgili bitmeyen çeşitli fanteziler kurar, diğeri sırtında ulaşamadığı bir kaşıntıyı kaşıyacak birini bulmak için bir sürü kapı çalar, diğeri de yazdığı senaryonun beğenilmesi için mutlu bir son bulmak zorundadır fakat her seferinde hayatın gerçeklerine çarpar. Bu üç kadın, aynı trendeki Hatice’nin hikayesini de birlikte anlatır. Hikayelerin hepsi Menekşe istasyonunda son bulur. Gaye Boralıoğlu’nun; “Mübarek Kadınlar” ve “Hepsi Hikaye” öykü kitaplarından 4 hikayeyi İsmail Sağır oyunlaştırdı. Yazar: Gaye Boralıoğlu Oynayanlar: Ayşegül Uraz, Gülhan Kadim, Sinem Öcalır |
|
”İlk kadehimi her zamanki gibi tüm yenilmişlere ve susturulmuşlara kaldırıyorum. Onlar sustu, ama biz onları hala duyuyoruz ve gölgelerde hikayelerini fısıldıyoruz.” Çember’in Anası, yenilmişlere ve susturulmuşlara adanmış tuhaf bir hikaye. Babil’de kendini kraliçe ilan eden ve Çember adını verdiği yeraltı gettosunda neşeyle hüküm süren Semiramis, Babil Kulesi’nin yıkıldığı gece Çember’de saklanarak halkını ve ailesini koruyabileceğini düşünmektedir. Fakat Semiramis için esas tehlike yıkılan Babil Kulesi değil, yüzleşilmemiş günahlardır. Yazan / Yöneten: Burçak Çöllü |
|
27 Mayıs 20.30 Kumbaracı50’de son oyun 5 Haziran 20.30 *turneAnkara Tatbikat Sahnesi “Tek Kullanımlık Hikaye”; matrak, dinamik ve sımsıcak bir oyun. Hikaye iklim krizinden yola çıkarak dallanıp budaklanıyor. Melih, Cevdet ve Orhan’ın kendi hikayelerinin de iç içe geçtiği, üç kişinin oynadığı çok kalabalık bir oyun. Oyun başlar başlamaz seyirci kendini o çok bildiği mahallelerden birinin içinde buluyor. Melih, Cevdet ve Orhan kendi dertlerine Dünya gezegeninin de derdini eklediğinde ortaya çıkan kaos oyun boyunca devam ediyor. Yazan: Volkan Çıkıntoğlu |
|
İstanbul’un farklı iki zamanında yaşanan sokağa çıkma yasağı günleri… İçinde ruhların, kalplerin durmadan yer değiştirdiği Çamlıca’da bir evin salonu… Komik ve içli bir ailenin, demansın bulanıklığı içinde bir zamandan bir başka zamana zıplayan, bir kaç nesillik hikayesi… Elden ele dolaşan bir avuç fındığın dem tuttuğu, hafızanın zamanı parçaladığı, her bir parçanın tekrar tekrar çağırıldığı, nihayetinde her ihtimalin mümkün olduğu buluşmalar…Ve bu buluşmalara eşlik eden bir terennüm… “Söylenecek şey bazen öyle bir raddeye ulaşır ki fındığım, hangi kelimeyi koysan kifayetsiz kalır, işte orada şarkıya terennüm girer.” Yazan: Firuze Engin Oynayanlar:İpek Türktan, Tolga İskit |
|