Geçen sene hazırlıkları biten ve seyircili genel prova yapan “Çığlık – Bir Varoluş Dayanağı” bir sene boyunca demlendikten sonra Tiyatro Virüs’ün ilk oyunu olarak Kadıköy’deki Entropi Sahne’de prömiyer yapıyor. Metehan Budak bu sezon ve önümüzdeki sezon her şey yolunda giderse İstanbul’daki farklı sahnelerde oynamayı hedefliyor.
Edvard Munch’ın ilham kaynağı olduğu, Metehan Budak’ın yazıp, yönetip, oynadığı “Çığlık – Bir Varoluş Dayanağı” oyunu; yalnızlık, inanç ve kendine yabancılaşma gibi konular ekseninde ruhsal çöküntünün, varoluşsal sıkıntıların bir çığlığa yüklenmesini konu alıyor. Başlangıçta ilkel-törensel atmosferi yaratmayı amaçlayan neredeyse tamamı sözsüz olan tek kişilik bu oyunda Metehan Budak, kolektif bilinçaltını su üstüne çıkarmayı planlıyor. Metehan Budak, Grotowski’nin “Yoksul Tiyatro” kavramından etkilenerek imkansızlıklara rağmen tiyatro yapmak konusunda motive olduğunu ve bu doğrultuda oyuncunun ön planda olduğu, gösterişli dekor anlayışından uzak, deneysel işler yapmayı hedeflediğini söylüyor. “Çığlık – Bir Varoluş Dayanağı” arada kalmışlığın sesi oluyor
Edvard Munch’ın aynı adlı tablosunun ilham kaynağı olduğu, Grotowski’nin oyunculuk çalışmalarından etkilenerek hazırlanmış bağımsız bir oyundur. Söz konusu tablonun oyunlaştırılmış hali değil, tablonun hissettirdiklerinden esinlenilerek hazırlanmış halidir. İlkel törensel atmosferi yaratmayı hedefleyen “Çığlık”; varoluşsal sıkıntıların, yaradılıştan gelen yüklerin birikiminin bir çığlığa yüklenmesini konu alır. Yalnızlık, inanç ve kendine yabancılaşma gibi konuların ağırlığı bu dışavurum ile ortaya koyulur. Çığlık, yalnızlık ve sosyallik arasındaki, inanç ve isyan arasındaki, ego ve canavarlaşma arasındaki çelişkilerin ve arada kalmışlığın sesidir.
KÜNYE
TİYATRO VİRÜS
Yazan-Yöneten-Oynayan: Metehan Budak
Afiş Tasarım: Kaan Aloğlu
Işık Tasarım: Kaan Aloğlu
TEK PERDE – 60 dk
Çığlık – Bir Varoluş Dayanağı